::FAMILY KBMKL::

09 May 2009

..::KBAZ ~ SATU HATI::..

Bismillahirrahmanirrahim…

Baru sampai umah, td ke PWTC, utk prog Konvensyen Berakhirnya Agenda Zionis (KBAZ) anjuran Aman Palestin Bhd & Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA). Sesungguhnya ana sgt2 kagum dengan prog ni… Detailnya, ana btul2 kagum dgn tujuannya, pengisiannya & juga hasilnya..

Tujuan prog ni adalah utk mendedahkan kpd masyarakat terhadap propaganda Zionis di dalam usaha mereka mendirikan Israel Raya, menghalalkan tidakan kejam mereka terhadap rakyat Palestine dan agenda – agenda lain Zionis yg sebenarnya telah didokumenkan secara rasmi. Konvensyen ini juga memberikan perspektif baru kepada masyarakat khususnya golongan yg cintakan keamanan bahawa agenda – agenda Zionis ini akan berakhir.

Dari segi pengisiannya, ternyata tidak sia-sia sesiapa sahaja yg membayar cuma RM10 sedangkan speaker - speaker yg dijemput mantap-mantap belaka. Sangat susah sebenarnya utk hadiri prog sebegini lagi. Cthnya, Dr Azzam Tamimi yg diterbangkan terus dari kota London, Dr Mohsen Salleh
yg merupakan Pengarah Al-Zaytouna Centre For Studies And Consultation di Beirut, Labenon. Dan sebenarnya dgn kehadiran tokoh-tokoh besar ini membuktikan kesungguhan PEMBINA dan Aman Palestin utk memupuk kesedaran di kalangan masyarakat. Alhamdulillah, dgn kesungguhan PEMBINA & Aman Palestine itu, seramai lebih 3000 peserta yg hadir sehinggakan ada yg hanya terpaksa mendengar dari luar dewan dek kerana keadaan dewan yg dah penuh.

Antara input yg dpt ana highlightkan kat sini adalah :

1. Stop supporting Israel – boycott to the end. Pemboikotan itu tidak pernah ada istilah bermusim. Selagi Palestin tidak betul-betul milik Islam, kita perlu boikot sehabisnya.


2. Ni khusus buat peminat bola sepak ye, 4 kumpulan teratas liga Inggeris merupakan group yg mendapat sokongan penuh dari Israel. Especially, yg team pakai jersi biru(ana tak ingat nama apa). Dia nyer jurulatih adalah seorang Yahudi. So, mungkin dengan asyiknya kita dengan bola sehingga buat kita lupa hak-hak saudara kita di Palestine.


3. Kita kena jelas, kita bantu Palestine bukan kerana mereka ditindas semata-mata, tetapi kerana utk memerangi hak dan batil dan yg paling penting utk mempertahankan tanah kebanggaan kita.


4. Kita tak perlu terlalu memikirkan antara Barat dan Zionis, siapa yg memperkudakan siapa tetapi yg penting kita kena tahu Barat dan Zionis sentiasa bekerjasama utk mencapai matlamat masing2.


5. Kita kena kaji sejarah Palestine dan Israel then kemudian sebarkan pada yg lain. Kita kena berhenti HANYA BERCAKAP tapi kita kena LAKUKAN SESUATU. Sebelum tidur setiap malam, fikir sejenak apa yg telah kita lakukan utk rakyat Palestine.


6. Palestine perlu dijadikan sbg ‘local issue’ bagi setiap negara di dunia ni.


7. Kita bukan menyokong sesebuah organisasi seperti FATAH @ HAMAS semata-mata. Tetapi kita perlu menyokong idea yg dibawakan mereka utk membebaskan Palestine. Bg ana, ana bersetuju dgn Dr Azzam Tamimi..Andai satu masa nanti HAMAS juga terpesong dari tujuan sebenarnya, kita perlu berhenti menyokong HAMAS dan memberikan sokongan kepada pertubuhan lain yg membawa idea pembebasan Palestine kerana perjuangan Palestine adalah perjuangan IMAN kita.

Oleh itu, kita perlu sama2 bersatu hati utk memastikan BERAKHIRNYA AGENDA ZIONIS itu terus menjadi kenyataan & tidak terhenti di konvensyen semata-mata..

~utk tgk video ni, pausekn dulu halwa telinga kt tepi tu ye~

p/s: Dalam duk sibuk-sibuk berkonvensyen, ana terperasan air yg dihidangkan oleh pihak PWTC adalah dari produk Nestle & Nescafe..Aduh!!

3 comments:

HambaAllah Yang Memakmurkan said...

Especially, yg team pakai jersi biru(ana tak ingat nama apa) <-- Chelsea~. Coachnya bernama A*vram Grant, seorang yahud.

..::MAN ANA::.. said...

Syukran utk penambahan fakta tu akh..Ana bab2 bola ni xtau sgt:)

حكيمه خانئ said...

salam 'alaik.
jemput ke blog. my review on kbaz. jzkk. =)

::LISTENING::

::PET::